söndag 22 januari 2012

Kitengela glas

Varje helg finns det utflykter att göra och idag bestämde vi oss för att tillsammans med ungefär 15 andra från internatet och Helene att åka till Kitengela Glas. Det är ett ställe 45 minuter från Nairobi, mitt ute på savannen, som tillverkar glasskulpturer av återvunnet glas. Det var som att komma till en sagovärld med massa olika skulpturer överallt, konstiga små hyddor och byggnader. Det var precis som att någon fick låta sin kreativitet flöda helt fritt och bygga precis som dom ville. (Typ som Helene med Zebrarummet som numera ser ut som en cirkus). Innan vi kom dit stannade vi till vid ett köpcentrum som ser precis ut som Junction, samma affärer, samma färger. Det var helt sjukt haha.

Jag och Amanda påvägen
Manda, Felleman o jag
Lite glas och sånt tillverkades där
Gabbiman o jag i nån konstig stol
Jag, Malin o Emma gick ut på en hängbro! Det var asläskigt o det snurrade i hela skallen av svindel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar