onsdag 25 januari 2012

Isotoper, molekyler och atomer

Hej mina 1000  (15)  bloggläsare!! Ligger nu i sängen med Naturkunskapsböckerna runt mig och försöker trycka in det sista om kemi och organiska ämnen. Nyss var det workout i vår korridor, Felleman och Hedvig köttade armhävningar, plankan och "stolen" i 90 grader. Imorn ska hela korridoren vara involverad och ett träningsschema är nu skrivet. HAHAHA.. vi får se hur detta går. Vi måste nog bli lite biffiga inför Mt. Kenya.

Idag var vi som sagt i Kibera och hälsade på en skola, som vi ska arbeta med i vårt u-landsprojekt. Vi intervjuade Monica som driver skolan, samt är lärare och lagar mat åt barnen tillsammans med två andra volontärer. De enda intäkterna skolan får är månadsavgiften som är 150 shilling per skalle, vilket är ungefär 10 kr. Barnen är "fattiga i fattigdomen" och har knappt råd att betala den summan. Förstår ni vad sjukt!? Vi gör av med 10 kr på 2 sekunder, som om det inte vore någonting. Manda har massa bilder och filmer som jag lägger upp här sen!

Solat badat och hänga med halva internatet på bistron har jag också hunnit med. Känns ändå som jag gjort en del idag, hehe älskar att känna så.

Men nu ska jag snart sova, wish me luck på mitt NK prov imorn!! God natt!
Hahaha Elin Maria o jag när vi äter majs i typ september. älskar den här bilden vet inte varför seriöst, det speglar typ min personlighet i vissa tillfällen.. hehe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar