söndag 20 november 2011

Sprang med zebror

I fredagsförmiddag packade vi ihop oss i buss nr 4 (klaustrofobibussen) och åkte 6 timmar för att komma till Masai Mara. Bumpy riden var fan värre än förra gången men resan gick ganska fort. När vi kom fram till the middle of nowhere packade vi upp tälten och fixade springnummer eller vad det heter, ni vet en sån där nummerlapp man har på tröjan. Satsigt jag vet!! Efter flera timmars väntan (pole pole in kenya) fick vi mat serverat men vågade bara äta pasta och ris för skulle varit hemskt att bli magsjuk.. Även om klockan bara var typ  nio somnade vi direkt på den hårda marken. Men sov fett gott ändå så jag ska inte klaga. Klockan åtta var det uppstigning, vi käkade lite frulle, packa ihop tälten och tog bussen till loppet eller vad man ska säga. Det var helt sjukt varmt och ingen skugga och så klart blev loppet försent, kenyastyle.. Men det var lugnt hehe.
DAGS FÖR LOPPET..
Alla ställer sig redo för att springa. Jag håller i min kamera och ska ta bild på Ebba, Pyttan, Lovisa och Astrid och så ba börjar ALLA springa. Får panik, ser Manda bredvid mig. Börjar garva. Kameran vägrar stänga sig och så får jag inte in den i fodrallet, jag tappar min iPod och ännu mer panik. Garvar mer.... Sen ba slutar allt springa, det var inte den riktiga starten. All denna panik i onödan. Men efter en 20 min började loppet och alla kenyaner ba kutade det snabbaste dom kunde, det var ändå fem kilometer så man måste ju chilla lite. Men inte dom med deras långa smala ben och superkondis.. Men det gick bra i alla fall och det var fett coolt att springa mitt ute på savannen och helt plötsligt se en zebra några meter bort! Höll dock på att dö i slutet men med Manda vid min sida avslutade vi loppet med en spurt hehehehe. Sen höll jag på att svimma. Efter lite varmkörv med bröd och INGEN dusch packade vi ihop oss i bussen igen lökiga som vi var. Efter 6 jävligt långa timmar var vi hemma i Nairobi igen.

Klockan halv tio idag åkte jag med Sam hem till Jennie, Henrik (mammas efterträdare) och deras barn Siri Ellen och Karl. Där bakade jag bullar, spelade spel och åt lunch. Det var fett mysigt med en paus från internatet och så! Kl 2 ringde jag Sam och han skjussa mig till Yaya där Manda, Malin och Fellan var, vi kollade lite på Masai Marknaden och åt på Java. Det var fett mys hehe

Johan tog en liten tupplur i klaustrofobibussen
Så här såg det ut när vi kom fram!
GM-hårfärg så det bara skriker om det. OMFÄRGNING I VECKAN FÖRFAN - klarar inte av detta
 

SSN FOR THE WIN WOHOOOO
Hehe töntar (var tvungen att göra denna bild svartvit för jag inte klarade av min hårfärg)
   
Bild snodd av Ebba!

Anna och Nathalie var lite döda hehe

Men nu ska vi ner till la baaaaaamba!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar