onsdag 21 september 2011

Aktivitetsdag + äventyr på Nairobi Hospital!

Igår efter skolan hade Nina och Linnea ordnat en aktivitetsdag för oss på internatet och för de dagelever som ville vara med. Det var fett bra initiativ av dem för vi blev indelade i lag med personer som man vanligtvis inte är med så mycket! Vi fick uppdrag som gav olika mängder poäng så som att vaxa benen på någon i gruppen, sminka en kille, hälla vatten på en boardingförälder (Antoine blev vårat offer hehe) och få alla i gruppen upp i ett träd + att ha bildbevis på det! Sen en massa mer så klart men det var jättekul och dagen avslutades i det nya giraffrummet med kladdis och film! Fett mysigt hehe dock var Out of Africa, en gammal film så jag och manda låg höll amanda sällskap i hennes rum och började kolla på Hotel Rwanda som handlar om folkmorden på tutsier 94. Den verkar fett bra än så länge!!

Tyvärr hände det en liten olycka under en aktivitet, det var liksom en plastgrej med diskmedel som man skulle åka nerför och när Amanda gick upp för den åkte Leo ner och slog rakt in i hennes knä så det svullnade upp och hon fick skitont!! Så vid två idag (efter att ha legat och solat vid poolen och bränt mig hehe FETT BRA VÄDER HÄR) så följde Manda och jag med den skadade till Nairobi Hospital där Janet som jobbar på skolan väntade på oss. Det var fett kul på sjukhuset HAHA värsta äventyret!!!!! + att jag missade u-landskunskapen så jag var typ ledig idag. Fett skönt hehe. Vi har lärt oss hur man prutar på Swahili, alltså vi ska prata på swahili med dom så tror dom att vi är kenyaner som har bott här länge och inte svennar med mycket pengar som dom kan lura. Men det var inget fel på Amandas knä (från igår i alla fall) men dom hittade nåt annat konstigt som kan påverka henne i framtiden, det drabbade för det mesta överviktiga och gamla HAHAHAHAHA

Vår vackra pyramid som vi fick poäng för
Tini gör magplask för poäng!!
Konrad visar skills
Vi sminkade Konny och satte på honom tjejkläder
Jag sa åt honom att blicka över horisonten, blev en vacker bild
Amanda på sjukhuset fett taggad
Kvitto woop woop
Manda och Janet!
Mandisen och jag 
Träffade en unge som ville suga på Amandas ben och kasta en blommga (hårt!!!!) på oss
Fast gölli va hon allt :)
Amandas svullna knä..
Våran coola taxixhaufför Nelson på väg hem igen :) vi stannade på nakumat och köpte massa chirre och gott för imooooorn åker vi på safari i Masai Mara! Hemma är vi igen på lördag eftermiddag, kommer nog bli jättekul så nu fick ni FETT många bilder så ni kan hålla er till lördag när jag uppdaterar igen ;) ;) ;) hehe 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar