tisdag 23 augusti 2011

Tiden går fooort

Nu har det redan gått tre dagar här i Kenya, tiden går fett fort. Det kanske är för att vi gör saker hela tiden tror jag! Idag åkte vi på en rundtur genom Nairobi och det var verkligen kul! Och lite hemskt också eftersom vi åkte till den största slummen som heter Kibera där typ 1 miljon människor lever under jättedåliga förhållanden, jag ska ta bilder när vi kommer dit och hälsar på på riktigt så kommer ni förstå!

Annars har jag det jättebra, men jag känner lite hemlängtan ändå. Men det är bara att vänja sig av för det blir ju lite jobbigt i längden hehe. saknar er där hemma så jävla mycket bara så ni vet

jag på bussen imorse :D

En liten del av Kibera, asså de är så mycket större hehe men man fick inte riktigt fotta där, men jag ska smygfotta sen (hehehe)
Taggade turister med WOOP WOOP här besökte vi en park där den amerikanska ambassaden en gång stod men som blev bombad -98 av al qaida

Ännu en turist med kameran i högsta hugg

Mamma!! Vi åkte förbi Sarit centre :D

Nu ska vi gå ner och göra nudlar. Vi åt kenyansk middag och jag är fortfarande hungrig för jag åt inte så mycket. Annars äter vi passionsfrukt hela tiden haha har ätit 4 på en timme kanske. fett gott!! :D

2 kommentarer:

  1. Det här blir kanske inte en kommentar på den senaste uppdateringen men jag ville bara säga det att jag saknar dig faktiskt. Mer än jag trodde att jag skulle. Idag så köpte mamma nya te-påsar till te lådan och jag var den ända som tyckte att det var värt att ge ett litet hojt för att fira! Då fick jag en liten klump i halsen :P Tur att du kommer hem över julen iaf :P <3 //Bror din!

    ps. jag vet att jag är blogg-n00b och inte vet hur jag ska kommentera så till dess att du lär mig så kommer jag skriva under med Victor eller nåt annat kul och sedan "kommentera som anonym" :P

    SvaraRadera
  2. Nu börjar jag gråta virrepirre. Du är bäst! Saknar dig med jättemycket verkligen, vi får skypea snart.

    Jag hojtar här ifrån! Lite för att jag saknar earl grey men te dricker jag fortfarande, fast nåt konstigt vanlijte men det får duga hehe.

    Det står typ under kommentaren du ska skicka, kommentera som: och så skriver du in ditt namn! Saknar dig

    SvaraRadera