söndag 29 januari 2012

Naivasha

Igår vid 9 åkte bussen mot Lake Naivasha som ligger två timmar från Nairobi. Vi stannade vid Rift Valley, checkade utsikten och åkte vidare till ett ställe där vi gick, tillsammans med en guide, runt bland vilda djur så som zebror, giraffer, bufflar och antiloper. Men eftersom man är så rutinerad var det inte så coolt... HAHAHA

Vi gick i alla fall en bit och åt våra lökiga mackor och drack upp våra sista droppar vatten uppe på en kulle med jättefin utsikt över sjön. Efter det åkte vi till stället där vi skulle bo, där det verkligen var mysigt. Vissa låg och sov på sina kikoyer, vissa spelade kubb, vissa red, vissa låg vid bryggan och vissa köpte chirre. Vi åt en ganska så äcklig middag (standard i Kenya), drack läsk och satt vid en lägereld. Däckade tror jag att vi gjorde redan nio haha. Var svintrött.

Morgonen efter inledde vi genom att åka ut med båtar för att kika på lite flodhästar. Tyvärr så jag endast en nos sticka upp ur vattnet. Amanda hade varit där på jullovet och enligt henne fanns dom då överallt. Just my luck.. Men det var mysigt ändå! Efter båtturen gjorde vi nåt fett hurtigt!! Vi cruisade runt på cyklar som vi hade hyrt i en timme. Dagens motion hehe.. Efter en snabb lunch drog vi hemåt igen. Fett nice helg :D


Gångavstånd till giraffisen

Godaste spriten jag druckit på länge, var något med att det var färre bubblor i (för jag gillar inte kolsyra.. hehe)

Imorse on the boat

I'm on a boat!!!! hahaha största puzybilden

Här blev jag lite uttråkad för det inte fanns några flodhästar i sikte

Mandolf schteker som vanligt

Min cykel var en killcykel, väldigt låg och skavde 

Men det var nice ändå! Här kommer slickråttan på bild med en vacker utsikt i bakgrunden. Som man inte ser för att mitt ansikte är i vägen.. bra :D

Vi cruisade lite

Träffade på Ewy HEHEHE

Den här lilla rackarn vaknade av en otrolig hetta i bussen  på vägen hem 


Meee när jag fläktade mig

Nu MÅSTE jag sova. Även om jag har sovmorgon imorn måste jag och Amanda göra en grej innan vi börjar hehe.. Sen ska jag hämta min tvätt också. Så att kleptomanen på internatet inte baxar mina kläder..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar