tisdag 27 september 2011

Plugg

Nu sitter vi ett par stycken uppe i Zebrarummet och kollar lite svensk tv, Carolina Af Ugglas släktforskar och tror att hon är släkt med Nelson Mandela.. -.- HAN ÄR JU FÖR FAN SVART!? Men  jag har pluggat idag på läxis hehe Elin, Malin, Amanda, Felicia och jag satt i engelskasalen och pluggade. Försökte skriva klart u-landskunskapen och satt hela läxis men lyckades ändå inte riktigt koncentrera mig. FML serri har skitmycket plugg den här veckan och det är skitmycket naturkunskap som jag inte förstår alls. Matte B är ett solklart IG åååh :( fattar inte ett skit.

Igår gick Manda och jag på en powerwalk lonely runt här i Nairobi (förlåt för att jag är otrogen Hannis<33) och helt plötsligt råkar vi gå in i slummen! Snacka om att vi stod ut alltså, dom enda vita inom synhåll.. I Kenya är låren väldigt sexuellt och eftersom båda vi hade shorts var det nån äcklig gubbe som ba "nice legs, nice legs" och en annan som ba "do you like sex?" hahaha, så himla läskigt, men helt plötsligt när vi svänger av en väg kommer vi till min gamla skolan haha! Det är såna jävla kontraster här att det är helt sjukt, vår skola+internatet ligger liksom bara några kilometer från Östafrikas största slum. Men i alla fall vi får ju egentligen inte gå ensamma om vi inte har nån destination, alltså som toy market eller junction. Så vi sa att vi skulle träna på Impala, ett gym bredvid skolan men istället gå en promenad (som är samma sträcka manda har sprungit förut med jogginggruppen typ) men nån hade sett oss tydligen så när vi kommer in i grinden säger vakten att det är farligt att gå ut ensamma just nu och att vi kunnat bli kidnappade. Jävligt tur att det inte hände alltså!
i masai mara :)

3 kommentarer:

  1. Jag är ju läxhjälp nu så om du verkligen vill så kan jag försöka hjälpa med matte b:n och naturkunskapen, det är bara att skypea ;) det tillkommer en liten avgift av 10 extra kramar när du kommer hem i jul dock ;P

    ps. vad fan ska ni ut och göra sånt skit för, är ni dumma i huvudet eller? vill ni bli våldtagna!?

    ps#2. är du glad nu när jag kommenterar? ;)

    SvaraRadera
  2. glömde en sak: I totally lol'd om Nelson Mandela grejen :P

    SvaraRadera
  3. hhahaha nelson mandela<3 va försikti hannaaaa puss/sani

    SvaraRadera