lördag 27 augusti 2011

Sänglöss

Hedvig i min korridor fick misstänka bett på kroppen och när hon frågade Antoine (boardinggrej) var han helt säker på att det var sänglöss. Därför fick alla i våran korridor sanera sina rum vilket betyder att tvätta madrassen, golv, lister och skicka in lakan och alla kläder in på kemtvätt. Segt som fan, orkar verkligen inte men det finns inget att göra. Komma in på mitt rum får jag göra först om två dagar höhööhö.. Kläderna ska skickas in på kemtvätt på måndag och det ska ta två dagar, men man vet ju aldrig med afrikaner, kanske tar fyra.

Idag hade vi som sagt aktivitetsdag där många svenska som bor här nere, samt vi internatelever, samlades på skolan där vi delades in i grupper. Sen gick vi runt till olika stationer i nån timme, käkade lite körv för att sedan ha lite fler aktiviteter.

Kl 4 ungefär drog vi till Blue Bistro Launge, där några från skolan satt! Där åt och chillade vi till klockan var halv 7 och vi var tvunga att vara tillbaka till skolan. Och efter bastu och bad i poolen sitter Maria och jag vid varsin dator i Zebrarummet. Man hör alla nere i matsalen som spelar musik och pratar men är inte alls sugen på det just nu. Idag var det exakt en vecka sen jag kom hit och det börjar kännas lite faktiskt. Hemlängtan smyger sig på och jag saknar alla där hemma, tänker på er!!

Och Hanna, tänker på dig jätte mycket, känns tomt att inte träffas sin bästis var och varannan dag, älskar dig!

Förlåt för deppinlägg men är inte på humör

1 kommentar: