måndag 7 maj 2012

EN liten lista

Baxade en lista från mina kära granne/nerdfriend Gabbi som jag nu sitter i Zerbra o pluggar med. Hon gör sitt svenska tal och jag min NK uppsats som skulle varit inlämnad för ett par dagar sedan.. Hon har skrivit ned lite saker om hur nära man faktiskt blir på ett internat. Efter att ha spenderat varje dag tillsammans i 9 månader är det kanske inte så konstigt.

  • Folk kissar med öppen dörr
  • Pruttar och Rapar släpps hejvilt
  • Även raptävlingar uppstår
  • Folk vågar säga nej aldrig i livet om någon ber om att få smaka
  • Folk tar friheter att låna lite outfits ur kompisars garderober
  • Om något saknas från ens rum blir man inte orolig - man frågar bara vem som lånat den
  • Att gå runt osminkad är självklart, lixom ofta utan BH
  • Man går ofta omkring i bara underkläder i korridorer
  • Man hör många HÅLL KÄFTEN under läxis då folk försöker plugga
  • Fler och fler slutar använda väckarklockan då man vet att det ändå kommer komma någon och dra en ur sängen
  • Har man gäster och inte har någon extra madrass framme går man helt enkelt och sover i någon bortrest kompis rum
  • Man kommer inte undan med att inte plugga - någon kommer tjata och pusha en så mycket tills man bara gör det klart
  • Vet man inte när man börjar kan ofta någon annan ens schema
  • Är någon dålig i magen är detta inte alls ett ovanligt eller pinsamt samtalsämne under måltiderna
  • Folk tar sig aldrig anträngningen att duscha när man är dyngsur av svett efter en träning innan maten
  • Att gå till någons rum är för jobbit - ropar man bara tillräckligt högt kan man prata genom de oisolerade väggarna endå
  • Alla säger det de har att säga till varandra, annars skulle inte internatet fungera ändå
  • Folk sjunger i duschen, i rummer samt korridorerna
Älskar mitt fina bästa internat och jag kommer känna mig så ensam utan min extra familj runt om kring mig 24 timmar om dygnet. 
Vad har jag annars gjort sen senaste uppdateringen? Regnperioden är fortfarande här, men det är inte så farligt. Vi har äntligen mjölk (OBOY) och gräset är grönt. Jag bokstavligen simmar i plugg och med fyra veckor kvar av skolan har jag tio feta uppgifter. Har haft lite hemlängtan förra veckan, men nu är det över. Ska bara NJUUUTA av sista tiden i världens bästa land. 
Helgen var dessutom jävligt nice. Vi åkte downtown för att köpa tyg eftersom vi dagen efter skulle sy upp dom hos en skräddare som skulle komma till vår mentor. Men jag bangade.. (Tabbe) På kvällen chillade Nina, Amanda, Gabbi, Linnea o jag på ART tills vi tog en taxi tillbaka till skolan och satte oss på partybussen som tog oss till Que Pasa. Vi vandrade mellan Que Parre och Long Bar och hade en riktigt rolig kväll, trots att det var 50:onde gången vi varit där. I lördags åkte min bästa klass och jag till min mentor Helena (rektorns fruga woop woop) och käkade UNDERBAR brunch bestående av scones, salami, parmaskinka, fruktte, marabou, juice och en massa gött. Det var verkligen kul. Kvällen bestod av Harry P och pizza och i söndags var det meningen att jag skulle plugga. Men istället fastnade jag på ragestache.com, unfriendable.com att surfa runt på varenda Harry Potter intervju jag kunde hitta. Satt i flera timmar. Blev lite ledsen för att det faktiskt är över och än en gång imponerade över hur jävla smart j.k rowling är. Hon är fan en gud

1 kommentar:

  1. Vilken underbar beskrivning av livet pa internat! Det galler att man gillar att leva i flock. Nu kommer du aldrig att vilja stanga in dig pa ditt rum langre... Puss min alskling! mor

    SvaraRadera