söndag 22 april 2012

Forsränning..

I fredags åkte Felle, Amanda och jag till Village Market där vi mötte upp Johanna. Vi chillade på ART hela kvällen och det var fett mysigt. Kom hem, kollade på film och sen tidigt nästa morgon ringde klockan och det var dags för RAFTING! Först kom vi till "campet" där vi hade käkat lunch efter Mount Kenya. Det var nämligen samma team som höll i det här också. Där fick vi reda på lite information om allt, vad vi ska göra om nån ramlar ut, om en orm hoppar in i båten, om en krokodil får tag på ens paddel osv.. Alla blev ju vettskrämda men som tur var klarade vi oss ganska bra :D

Vi fick varsin hjälm, paddel och flytväst och åkte till stället vi skulle börjar paddla vid. Väl där delades vi upp och vi var sju i min båt med våran instruktör Marcus. Vi fick lära oss några begrepp som forward paddel, backwards paddel, oh shit! (då skulle man sätta sig ner eftersom man åkte ner i en fors och skulle undvika att ramla ur). Vi paddlade ett tag, åkte ner för forsar och en massa! Var så jävla kul :D 

Det läskigaste var nog när vi skulle " ha lite kul " och dom satte oss i båtarna under en fors på kanske två meter. Under där skulle vi kämpa för att hålla oss kvar i båten, något som jag klarade en gång men den andra gången släppte jag taget och det var så jävla läskigt. Hela forsen var otroligt ström och när man hamnade under ytan tumlades man runt och runt och runt (värsta 360) och det kändes som att man var där under i flera minuter. Eftersom jag inte var beredd på att ramla i hann jag inte ta ett djupt andetag och trots att jag tryckte upp mig själv med armarna tog det ett jävla tag innan jag kom upp.. 

Ramla av båten lyckades jag också göra, vi hade precis kommit ner för en fors och höll jag inte i mig så jag gled liksom av och olyckligt nog var det grunt precis där så jag ramlade rakt ner på några stenar och fortsatte att glida ner på dom tills Marcus drog upp mig i båten igen.. Skit obehagligt.. Men kul var det i alla fall! Verkligen och så jävla värt pengarna också! Efteråt åt vi barbeque och sen satte vi oss på bussen tillbaka till skolan igen. Åkte till Junction och köpte godis (MARABOU DAIM!?! ascoolt) och den kollade lite Karlsson på taket med Linnea, Sunshine, Maria, Elin, Amanda och Manda och sen däckade jag vid elva! Haha, idag har vi varit på toy market och jag köpte typ 8 tröjor och ett par sprillans nya converse för sammanlagt 300 kr! Efter en snabb-fika på Java kom Mandas älskling och hämtade oss! 
Nu ska jag plugga. Jävligt långt inlägg haha! Ska bli bättre på att blogga så ni slipper läsa så långt!

HAHAH Karlsson lär sig Swahili, så jävla random

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar