måndag 24 oktober 2011

Mombasa

Vi var som sagt i Mombasa, som ligger vid Kenyas kust förra veckan och det var super bra. Vi åkte natt tåg dit och det var väl en upplevelse i sig HAHAHA.. Men vi hade i alla fall tur för vi kom fram i tid, förra året hade de tydligen kommit fram 4 timmar efter avsatt tid. Men vi anlände till ett regnigt Mombasa, inte så kul alla var trötta och våra väskor hade inte kommit. Första hotellet var helt ok och stranden var jättefin, så vi hoppade in havet och det var som ett badkar, hahaha asnice. Men dom dagarna vart det två utgångar, lektioner ute på revet och sol och bad. Jättemysigt men på onsdagmorgon åkte vi vidare till ett ställe nära Diani Beach och det var superfint verkligen. Kritvitstrand med massa palmer och klart vatten. Där blev det ännu en utgång och snorklingstur med båt, dyknings med tuber under vatten (!!!!!) och massa sol och bad vilket har lett till att jag fjällar som en liten firre........  

Under den här veckan har jag alltså:

  • Snorklat i indiska oceanen
  • DYKT på 8 meters djup med tuber
  • Skrapat benet mot en sjöborre
  • Skrapat benet mot en korall för jag var rädd för alla sjöborrar 10 cm under mig
  • Ridit en häst
  • Hängt med tysken & svensken!
  • Åkt buss i 11 timmar i sträck
  • Åkt tåg i 16 timmar i sträck
  • Dansat
  • Solat & badat
  • Gick ut hela vägen på revet 
  • Badat i livsfarliga vågor och trott att jag skulle dö
  • Ätit kokosnöt med P.O
  • Ätit fattigmans godis
  • Haft på mig röda crocs
  • Wrapt a kanga around me
Fast mer har ju hänt men det kommer jag inte ihåg, istället får ni lite bilder! :D


Jag och älsklingamanda 
Manda och jag när vi red på stranden HAHAHAHA var skitläskigt
I poolen med emmas röda crocs, sexiiii
saknar värme.......... här är det kallt och grått nu på eftermiddagen :(


Vi hade naturkunkapslektion :D




Innan Manda och jag dök på 8 meters djup med tuber!




Lök jag när jag chillade på beachen :D
Elinpelin
Mandolf och mandziiiiiiiink

Äh nu orkar jag inte mer! puss :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar